se dagbog1 se dagbog 2  Se dagbog sommer03 Se dagbog vinter03 Se dagbog efterår02  se dagbog sommer 02  Se familien forår03 Se billeder børnehaveklasse Se dagbog til dec 2003  Se dagbog forår 2004

se dagbog efterår 04  Se dagbog forår 2005 Se dagbog efterår 2005  Se dagbog efterår 2005 Se dagbog forår 2006 Se dagbog efterår 2006  se dagbo forår 07 se dagbog efterår 07   se dagbog forår 08

Se dagbog efterår2008 Se ny dagbog

Signe Maries Dagbog :

Se forrige dagbog

Sidst opdateret d. 27-06-08

Uge 47 Far har meger travlt på skolen. Vi nyder at være hjemme, og Hella er i babybio med Jeppe og Berit og Anna. Dagplejen overvejes : Skal vi beholde den. Christian er en dag i Sverige for at tale om udveksling.
Uge 46 Signe Marie har svært ved at sove længe om morgenen. Vi bruger meget tid på at gå fra hende, når hun skal sove, men det virker ikke rigtigt. Jeppe er dejlig, men han har ikke meget afføring. Det tager næsten en uge imellem. Vi lavede kurser - far i Mazurka på andet holdet, og Begge med Jeppe i Jægerspris.
Uge 42 Ferieugen gik med at vi hyggede os derhjemme det meste af tiden. Vi fik været hos Ditte to gange - på selve dagen og til en dejlig fødselsdag. Vi var også til en stor fest hos Erling - hans 60 års fødselsdag. Signe Marie blev passet af mormor og morfar.
Uge 41 Vi havde en dejlig uge, hvor Jeppe fyldte det meste. Signe Marie fik ikke rigtig sovet igennem.
4/10 Jeg har været nede og besøge farfar på hans arbejde idag.
3/10 Idag var vi til Jacob og Berits anna's dåb. Det var en meget dejlig dag, og vi legede meget med Viktoria, Lisbeth og farmor.
2/10 Far var i byen i aften og lave dans i København sammen med Lars
1/10 Far havde en lang arbejdsdag idag. Vi var hjemme om aftenen. Jeg har fået en flot peter plyds plakat hængt op.
30/9 Vi havde en dag, hvor vi var hjemme det meste af tiden. Om aftenen kom Berit og Jacob lige forbi, men de blev ude i vognen, fordi de havde travlt.
29/9 Vi var i Farum til spisning. Viktoria kom også, og vi lagde os til at sove der begge to - men det var kun Viktoria, som faldt i søvn.
28/9 Jeg er i dagpleje idag. Lillebror var på geelsgård med mor.
27/9 Vi var nede og sejle på slotssøen med børnene fra Hillerød og Arne som skipper. Det var meget dejligt, og jeg fik en masse skumfiduser.
26/9 Vi var nede på legepladsen hjemme hos farmor og farfar. Så ringede jeg hjem til farfar og sagde, at hanen skulle tages ind til aften. Jeg var også nede på vores egen legeplads, hovr der var nogle store piger.
25/9 Vi var til fødselsdag hos Stig.Vi overnattede derude. Det var dejligt, og jeg var i jarbad sammenmed farmor og havde min fine morgenkåbe på.
24/9 Vi var nede og handle og fodre ænder, far og mig
23/9 Vi i Lillerød til dans. Der legede jeg med mor, for der var nogle andre, der spillede.
22/9 vi var i København. Jeg fik nye støvler. De er dejlige. Jeg fik også nogle fine farver på Jensens bøfhus. Mormor kom forbi om eftermiddagen.
21/9 Farfar havde fødselsdag, men han var ikke hjemme. Jeg var i dagpleje.
20/9 Jeg var til dans. Morfar kom meget sent og legede med mig.
19/9 vi besøgte oldemor og far ude på Amager. Det var meget djeligt at være derude. Jeg legede med oldefar ude i haven.
18/9 Vi var nede i byen og handle om formiddagen
17/9 Vi var ude og besøge Stig og Ditte. Det var meget dejligt, og jeg fik en fin morgenkåbe - magen til farmors ! Lillebror har nu fået et navn. Han skal hedde Jeppe Bernhard Obel !
16/9 Idag var det tid til at slappe af hjemme. Jacob og Berit kom med mad til os. Det var meget dejligt.
15/9 vi var ude os mormor og morfar, og jeg legede med dem.  far og mor var på arbejde.
14/9 En dejlig dag, som vi havde helt for os selv, men vi smuttede lige forbi elna om formiddagen.
13/9 Vi havde besøg af Lærke og Hans Erik og Boel, inden vi skulle til dans i Hillerød. farmor var med og legede med mig,
12/9 Vi havde besøg af alle bedsteforældrene, og jeg kunne sidde i sandkassen og lege med dem. Lena var også på besøg.
11/9 Jacob og Berit og Henrik og Nina var hos os til frokost for at se Jeppe. Det var meget dejligt at være sammen med dem. Om aftenen kom Mormor også. jeg fik rigtig mange gaver.
10/9 Jeg fik en lillebror idag. far og mor var hjemme - først sammen med berit, som blev hentet af far, så kom Jacob,og så kom morfar, som passede mig, mens de var henne for at føde Jeppe. Først blev mor lagt med bånd på, og klokken 17.50 fik hun rigtige veer - hun var dog åben 6 cm - og klokken 18.16 fik hun presseveer. Klokken 18.21 fik jeg lillebror, som ikke har fået noget navn endnu. Jeg var oppe og se ham, og holde ham i hånden. og så var vi ude i opholdsstuen, hvor jeg kunnelege med morfar, farmor og farafar. Jeg fik en fin pusletaske og en dukke til at pusle. far og mor fik kun en pusletaske.... Vi kom hjem klokken 22.30, men jeg havde svært ved at sove, for lillebror larmede inden ved siden af.

4/9 Vi besøgte farmor og farfar.
3/9 Vi nød at være hjemme.
2/9 Far var i Lillerød for at have dans. Mor hyggede sammenmed mig hjemme
1/9 Far og mor var til pardansholdet. Jeg blev passet af morfar derhjemme.
31/8 Mor ligger ned hele tiden, men far og mig har besøgt oldemor Elna. Hun går ret godt. Jeg gik en lang tur med hende i hånden..
30/8 I dag skal jeg i dagpleje hos Marianne. Lena kom besøg i aften.
29/8 Idag var vipå frilandsmuseet og se JAcob og farmor og farfar danse. Så var vi ude hos Jacob og Berit og spise.
28/8 Vi var med Lars og lisbteh ude fvor at lede dans i Blovstrød. Så spiste vi på den irske.
27/8 Vi tog med far på arbejde og gik rundt i Helsingør - og kørte med tog hjem. Så brugte vi en time på at gå hjem fra stationen.
26/8 Vi var ude hos farmor og farfar. Mor og far tog i teatret, så farmor og farfar passede mig og vi sov der om natten.
25/8 Vi hentede far på skolen, og så tog vi hjem ofr at lege med ham.
24/8 Efter at have leget hos Marianne, tog vi ud til mormor og morfar. Der legede vi så dejligt, og vi sov der om natten.
23/8 Jeg var nede hos Marianne og lege. Så var jeg med mor i København, hvor vi var inde på det kongelige.
22/8 Lena holdt fødelsdag. Vi var derude om eftermiddagen, og der var vi mange børn, som legede med hinanden.
21/8 Vi havde stor fest for ungdomsholdet. De var der alle og legede sammen med os. Jeg legede dejligt med Viktoria  og vi dansede mollevit sammen med far.
19/8 Mor holder fødselsdag idag. Der kommer en masse for at lege med mig.
18/8 I dag er det mors fødselsdag. vi skal ud til oldemor og hygge os, og i eftermiddag skal vi i tivoli - mor skal spille. Bagefter skal vi ud og spise med mormor og morfar.
17/8 Jeg var nede i slotshaven med Marianne. vi legede og havde det sjovt. Far hentede mig, og jeg ville ikke hjem. De har flyttet skabet ud af mit værelse, og der er en masse rod i mine forældres soveværelse.
16/8 Jeg er i dagpleje i dag. Om aftenen kom Lena forbi.
15/8 Vi var hjemme hele dagen. Jeg mistede min elskede postnøgle.
14/8 Mor og mig var til fødselsdag hos Erik. Jeg legede dejligt med Jacob og farmor. Jeg var ude og bade sammen med farmor. Om aftenen fik jeg fritter sammenmed Lena og far.
13/8 Mor og mig legede så dejligt derhjemme.
12/8 Vi var ude hos Lars og Lisbeth - de bød på frokost og hegnsopsætning. Jeg var i Tisvilde og bade i havet for første gang. Jeg fik også lov til at klappe en hest
11/8 Jeg skal i cirkus med dagplejen. Cirkus Arli, hvor der er en hest. OM eftermiddagen var jeg i Farum til dans med mor - og bagefter ude hos mormor og få aftensmad sammen med slovakkerne.
10/8 Lena kommer i aften
9/8 Sikken dag. Først nede og handle med mor, som påstod, at hun havde givet manden i Fakta en 500 kr seddel, når det var en 1000'er. Hvis bare jeg kunne tale lidt bedre.. Så kom farmor, og vi tog sammen med mor til Fredensborg indkøbscentral. Da jeg kom hjem var Lars og Lisbeth der. Da de gik, kom Bjørg og Markus. De var endnu ikke taget hjem, da jeg skulle i seng.
8/8 Far og mo hentede mig, og vi hyggede derhjemme. Mor og mig lavede boller.
7/8 Vi tog ud til farmor og farfar. Jeg sov derude, og var ude og bade i haven, og senere inde i badekarret medfarmor. Så fik jeg set mig selv på video. Jeg sov derude, mens mor var sammen med sine studiekammerater, og far var i Roskilde til spillemandsstævne.
6/8 Mormor inviterede mig i Tivoli sammen med deres slovakiske venner. Jeg prøvede bådene og baljerne, og far var oppe i det høje tårn. Jeg faldt og slog mig (LIDT), og mor fik stjålet sin pung. Vi spiste middag i det kinesiske tårn..
5/8 Vi legede nede hos Marianne, og så var vi ude hos Anna, hvor vi spiste. Så kom Ole og Karen også forbi.
4/8 Jeg var med  mor, farmor, Lærke og Boel og Hans Erik inde i kongens have og se dukketeater. Så badede jeg ude hos Lærke. Farmor blev hos os og spiste aftensmad.
2/8 I dag kommer Lærke og leger med mig hele dagen. Vi var nede og sejle med Arne på slotssøen
Weekend 1. august Familietræf i Dianalund på "filadalfia. Vi var 80, og det var meget dejligt. Jeg var nok mest glad for at se Jacob og Berit og farmor og farfar. Men jeg leede også med en fin plæneklipper. Det var sjovt. TOrsdag aften havde vi besøg af Erik og Lene, og fredag besøgte vi Lærke, og jeg badede sammen med hende og "dillen".
Juli 3+4 Vi har været på Sørup herregård alene uden Signe Marie. Stig og Chr har lavet låget bagtil og ude ved hegnet + overdækning ved skuret. Nu starter Christian Igen på arbejdet.
Juli 2 Denne uge malede vi huset - gult,Lene og Erik hjalp virkelig meget. Onsdag fik Jacob og Berit Anna - en lille kusine.
Juli 1 Vi var hjemme og lave en del småting. Signe Marie nyder at lege i haven.
Juni SKT. Hans på Jespervej sammen med Jacob og Berit, Henrik og Nina og Viktoria.Vi har været på Bjerringbro - Signe Marie er vild med sin nye klapstol - og Vills lille datter Nanna. Hun vil ikke sove, hvis der er det mindste musik. Hella og SIgne Marie var oppe hos Birthe og ride på hest.
20/6 Vi skal i zzologisk have sammen med viktoria, hendes forældre og Jacob og Berit.
19/6 I daG SKAL JEG I BYEN MED MOR - og bagefter skal jeg ud og passes hos mormor og morfar. Far og mor skal til Inges 50 års fødselsdag.
18/6 Jeg var med mor på arbejde. De havde aflsutning på året. Så var vi til Markus' fødselsdag inde i København. Der var også morfar med. Mormor vr der også, hun var lige kommet hjem efter 3 uger på Grønland. Det var dejligt at se ende.
17/6 I dag var vi hjemme og nød det gode vejr. Vi grillede på terrassen
16/6 Jeg var på tur gennem Hillerød med farmor og farfar og far. Vi fik ærter og is og så på både og ænder. Så grillede vi på terrasen med farmor og Lena.
15/6 Jeg har været hjemme sammen med far idag. Jeg er rigtig god til at hive græs op af plænen.
14/6 Vi havde besøg af Karen, Janne, Bente og een der hed Jørgen i aften. Jeg legede med Stine og en af hendes veninder om eftermiddagen
13/6 Jeg legede om morgenen med mor og morfar, så tog vi hjem, og der fik vi risengrød til aftensmad.
12/6 Vi var til bryllup hos lars og lisbeth. Jeg var med til receptionen - mor spillede i kirken med sokkeøl, og jeg legede så fint til receptionen. Om aftenen blev jeg passet hos morfar.
11/6 Mor og far var i cirkusrevyen, mens jeg legede med morfar
10/6 Vi havde rigtig hyggedag, mor og far var begge hjemme om aftenen
9/6 far og mig havde en dejlig dag hjemme sammen. Om aftenen var vi til grillfest på mors arbejde
8/6 Vi var ude hos oldemor og oldefar. Far kom hjem fra Skive, og vi hyggede dejligt derude - jeg vandede alles tæer.
7/6 Jacob og Berit var til aftensmad - jacob passede mig - men jeg opdagede det ikke -jeg sov hele tiden
6/6 Vi ryddede op og spistemorgenmad med Helle og Jens efter deres bryllup. Ivan og Ove spillede så fint. Jeg var i Horsens hos Berits forældre, og rejste hjem over storebælt med Jacob og Berit
5/6 Mor og far var til bryllup, mens jeg var i grenå og se på fisk sammen med farmor og farfar. Vi hyggede os og sov tidligt på vandrehjemmet
4/6 Vi tog til jylland, og overnattede iGjerrild sammen med farmor, farfar, jacob og Berit.
3/6 Idag skal vi have besøg af Lars og Lisbeth. Jeg glæder mig meget.
2/6 Mor hentede mig i dagplejen, og jeg legede dejligt - vi var også ovre og købe ind, men jeg gad ikke sove - først omkring klokken 21.30 lykkedes det.
1/6 Idag var jeg i Tivoli. Far og mor optrådte på plænen, og jeg blev passet imens af farmor og farfar. Vi mødte farfar allerede i toget. Det var dejligt. Morfar kom også forbi, men han var lidt syg, så han tog hjem igen. Vi andre gik en dejligt tur i haven, og bagefter spiste vi i det dejlige vejr udendørs ved det kinesiske hus. Det var bare dejligt solskinsvejr, og jeg legede mellem bænkene ved musikpavillionen, og fik en flot ballon, som fløj i vejret, lige inden vi kom hjem. Det var ikke sjovt.
31/5 Jeg var ude hos farmor og farfar og blive passet. Senere var vi inde på Amager, hvor jeg legede med oldemor og far. Så hentede vi far i lufthavnen.
30/5 Jeg var til fødselsdag hos Jesper, det var supriseparty. Jesper blev vist næsten lidt sut - men det var en god fest. Viktoria var der også, og vi legede dejligt sammen.
28/5 Idag var jeg i rigtig hyggehumør. Farmor passede mig om eftermiddagen, inden hun skulle til grønland
27/5 Far tog til Stavanger idag. Mor kom sent hjem.
26/5 Idag var jeg med far nede hos oldemor på besøg og hos Ole og Karen. Karen var hjemme, og hun viste mig en fin bog.
25/5 Jeg skal på bondegårdstur med Dagplejen idag.
24/5 I dag var jeg hos farmor og farfar hele dagen. Far og mor var til polterabend for Lars oog Lisbeth.
23/5 Pinseskovtur. Jeg legede så fint med Viktoria - vi holdt i hånd og kyssede. Det var dejligt. Vi gik en lang ekspedition, og vi så både strand og vand og underlige former træer. Om aftenen var der fodbold og manger mennesker på Tvingsvej. Jeg legede ved sandkassen og i legehuset.
22/5 Vi var nede i arkaderne og danse. Lærke passede mig, mens far og mor arbejdede. Jeg legede fint - og var inde og prøve parfume. Så spiste vi sammenmed lLærke, og vi var i Slotsbio og danse med nogle kurdere. Det var sjovt. Der var også en, der læste digte, men jeg havde meget mere travlt med at drikke mors kakao. OM aftenen var vi ude hos Boel og Hans Erik og Lærke. Vi var ned og røre ved lammene, og jeg rørte også ved kaninerne. Jeg er lidt bange for deres store hunde.
21/5 Jeg var hjemme sammen med far hele dagen. Om morgenen legede vi i haven - jeg var meget god til at grave i urtehaven og vande!
20/5 Vi var ude hos Flemming og Malene for at planlægge polterabend for Lars og Lisbeth.
19/5 I dag var jeg ude at cykle med far, og så havde Lena på besøg, som vi grillede i haven.
18/5 Jeg var hjemme sammen med far det meste af dagen. Vi var også ude at cykle med mor - overfor at handle. Og så Grillede vi i haven.
17/5 jEG VAR HJEMME MED FAR HELE DAGEN. Vi var til lægen, og der er ikke noget galt med mig, jeg har haft noget, der minder om en forkølelsesvirus. Om aftenen cyklede vi en dejlig tur ned forbi slottet.
16/5 Jeg var ude hos mormor igen. Mor spillede til opvisning.Sent kom far hjem, og vi hyggeede ops og fik god mad.
15/5 I dag var jeg til Berit Fødselsdag. Det var dejligt, Selv om Viktoria var lidt sløj.
14/5 Jeg var sammen med mormor det meste af dagen. Vi var ude på Amager, hvor jeg vandede blomster med oldefar og badede.
13/5 Jeg var til Annes konfirmation i Farum. Så sov vi på Ganløsevej
12/5 I dag var jeg med dagplejen på posen og på McDonalds og fik burger.
11/5 Vi var hjemme og hygge. Far havde travlt med sit kursus
10/5 Jeg var på biblioteket sammen med far. Om aftenen cyklede vi en tur.
9/5 Keld og Anne mette var på besøg - vi fik endelig vores bøgehæk
8/5 Vi var til børnestævne i Græsted hele dagen. Jeg legede med børnene.
7/5 Idag var jeg nede hos oldemor Elna på cykel - og på hjemvejen besøgte vi Ole hagedorn, og om eftermiddagen var Jaocb og Berit på besøg
6/5 Jeg var dagpleje igen
5/5 Vi var i Farum, jeg var oppe på farmors skole, og bagefter legede jeg hjemme på Ganløsevej. Så kommor og far, og vi fik dejlige pomfritter og jeg fik leverpostejmadder, mens de andre fik pizza.
4/5 Idag kom farmor og farfar, og vi var nede i Barokhaven og høre et kor synge for at fejre befrielsen. Jeg så også de flotte rhodhodendroner, der blomstrer på deres højeste lige nu. Bagefter drak vi lidt kaffe hjemme hos mig, og jeg viste dem billeder.
3/5 Jeg har været hjemme med mor idag - jeg er forkølet. Farmor kom og passede mig om eftermiddagen og legede dejligt med mig. Vi var på legepladsen med far, og vi fik risengrød til aftensmad. UHM!
2/5 I dag kørte vi hjem. Vi var i eventyrland ved Lystruphave, hvor jeg så en påfugl, legede med en gammel bil og så en hest på tæt hold. Så kørte vi hjem, hvor jeg var ude at køre på cykel med mor for første gang. Det var rigtig sjovt. Så fik vi risengrød - det kan jeg virkelig spise meget af.
1/5 Vi var i Føtex og handle - jeg fik grønne buker. Så var vi til familiefest på lystruphave. Det var dejligt, men Asger ville have sit legetøj for sig selv, og Martin og Aksels børn legede så godt sammen, at de ikke havde tid til mig. Det havde til gengæld mormor og morfar. Jeg kan sige "god morgen" eller måske mest morgen...
30/4 Vi kørte nedenom over til Keld og Hanne. Det var meget dejligt at være der. Keld har en masse legetøj, Hanne kan spille på harmonika og Jeg sov på et rigtigt pige værelse.
29/4 Idag skal jeg i teatret med Marianne. Vi skal se et stykke om fugle. Så skal vi ud til Olsen i Hundested for at spise hveder. Det var meget dejligt. Jeg fik lov at lege i sandet på stranden. Fantastisk
28/4 Idag har det været et dejligt vejr - og I aften skal mor på arbejde, så far og mig skal være alene hjemme ! Vi var ovre for at hnadle i Kvickly, og jeg legede med Caroline derovre.
27/4 Idag var vi ude i Grib skov på Fruebjerg og kigge på nyudsprungne bøge. Jeg kiggede dog mest på min klapvogn - for jeg kan lukke sikkerhedsspændet selv nu!
26/4 Mormor kom på besøg. Vi morede os rigtig godt sammen. Hun havde frikadeller med og legede med mig i lang tid.
25/4 Vi besøgte Stig og Ditte om aftenen. Jacob og Berit var der også. Jeg legede med sandkassen - og fik lov til at sove i deres nye tremmeseng!
24/4 Vi var til Janne og Arnes sølvbryllup. Vi startede i Nødebo kirke og fortsatte i Kana. Det var en fin fest, og jeg legede med de mange børn.
23/4 Far og mig var nede og besøge Oldemor Elna. Hun havde pebernødder til mig. Om eftermiddagen var farmor på besøg. Far var til galafest på sin skole.
22/4 Idag var vi til stormøde i Lillerød for sidste gang. Jeg var med til mødet og fik det sidste ord - da formanden spurgte, om der var nogen, der havde mere, sagde jeg "nej" - klokken var også næsten 22.
21/4 Mor skal ind og øve til sølvbrylluppet på lørdag. Jeg skal hygge mig hjemme med far.
20/4 Da jeg kom hjem, kom først Stine (Naboens pige og senere Caroline over for at lege med mig. Til sidst kom også farmor og farfar. Det var dejligt. farfar lukkede vores hjørne skab op, det har været låst i mange måneder.
19/4 Jeg var hjemme hele dagen, og farfar skulle have paset mig, men far kom tidligt hjem. Vi var i OBS for at handle, og jeg er altså ret vil dmed helikopteren og Postman Pers bil. Jeg er ved at blive rigtig god til at sige ord.
18/4 Vi havde Lærke på besøg, og var til loppemarked på Poppelgangen
17/4 Opvisninger i Farum. Koldt ved plejehjemmet - nede i byen. Blev skiftet hos Henrik og NIna - hygge om eftermiddagen på ganløsevej. TIl legestue i Farum om aftenen med spisning. Fik en ny bil stol af Ole. Vi sov i Farum
16/4 Jeg var med far på arbejde - Lancier underviste han i - og så hentede vi mor og gik en tur ved Lyngby sø. Vi var lige ude at vende hos Jacob og Berit og så Brin og trine
15/4 Jeg har været med far på arbejde - vi dansede Lancier i to timer, og så tog vi ind for at hente mor - så var vi i Lyngby storcenter. Senere kom Jacob og Berit, og vi gik en dejlig tur langs Lyngby sø og var på pizzeria bagefter. Men så var klokken også blevet 21, og jeg var blevet træt
14/4 Det er en dejlig dag Jeg har været i legestue, så jeg slet ikke var bågen, da far kom og hentede mig. Vi var på biblioteket og legede så derhjemme. Jeg leger meget med dukker og sørger for,at de får "mad"